شهردار رشت در نخستین نشست با فعالان عرصه حمل و نقل مطرح کرد:

اختصاص خط ویژه به تاکسی و ایستگاه های مناسب در دستور کار شهرداری رشت

گیل نگاه: شهردار رشت با رانندگان تاکسی درون شهری دیدار کرد.

شهردار کلانشهر رشت در نخستین نشست با فعالان عرصه حمل و نقل که شامگاه سه شنبه در تالارگفتگوی شهرداری و با حضور مهرداد حسینی رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهری رشت، اسماعیل رحمتی مدیر اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شهرداری رشت، جید پورجعفری رییس حراست شهرداری رشت، رضا رسولی نائب رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر و محمود خوالی نماینده تاکسی داران رشت برگزار شد، با اشاره به ارزشمندی این شغل و نحوه خدمت رسانی شبانه روزی این قشر به شهروندان اظهار کرد: بدون شک تاکسی داران نقش ارزشمندی در محقق شدن اهداف بزرگ پیش روی این شهر دارند.

مسعود نصرتی ورود ۳۶ میلیونی سالانه گردشگران به رشت را نعمتی خدادادی دانست و گفت: هرچند در ورود مسافران دخیل نیستیم اما باید در جذب آنان دخیل باشیم و این‌ مهم به ما مربوط می شود.

وی نحوه برخورد با گردشگران، میزان هزینه کرد آنان، مدت ماندگاری مسافران در شهر، تولید رفاه، آسایش و آرامش گردشگران را به طور مستقیم مربوط به شهرداری، شهروندان و تاکسیرانان درون شهری خواند و تصریح کرد: افزایش فضای گردشگری برای گردشگران موجب چرخه اقتصادی و بازخورد مثبت میان شهروندان می شود.

تاکید شهردار رشت بر نقش بی بدیل تاکسیرانی در رونق گردشگری

شهردار رشت با تاکید بر نقش بی بدیل ناوگان حمل و نقل و تاکسیرانی در این مهم گفت: اهداف بزرگی همچون نحوه برخورد با مسافر و آدرس دهی در آینده با تاکسیرانان دنبال می شود.

نصرتی پس از شنیدن مشکلات رانندگان‌ تاکسی حاضر در جلسه، شرایط موجود را برای ورود گردشگران مهیا ندانست.

وی با طرح این سوال که چرا رانندگان شهری که توانایی های فراوانی در جذب گردشکر دارد با مشکل روبرو هستند بیان کرد: خانواده تاکسیرانان نخستین گروهی هستند که از صنعت گردشگری بهره مند می شوند ولی در رشت از این نعمت بهره برداری نمی شود.

شهردار رشت بر لزوم پرداختن به تعیین تکلیف ها درقالب برنامه های کوتاه و بلند مدت تاکید کرد و ادامه داد: باید برخی جهت بندی ها به صورت آنالیز شده توسط رانندگان تاکسی درون شهری در اختیار شهرداری قرار بگیرد.

نصرتی همچنین تاکید کرد: مشاورانی که طرح های جامع حمل و نقل تهیه می کنند باید به این رانندگان‌ مراجعه کنند و رانندگان نیز باید میزان رضایتمندی از شبکه معابر، شهروندان و پیشنهادات توسعه ای را هم از دیدگاه شهروندان و هم از دیدگاه خود به مشاوران ارائه کنند.

وی گفت: باید از جانب تاکسیرانان برنامه ریزی هایی به ویژه برای پارک خودروها در معابر و بازنگری طرح خطوط ویژه اتوبوس صورت بگیرد.

شهردار کلانشهر رشت، با بیان اینکه شورای عالی حمل و نقل و ترافیک نیز ورود اتوبوس های بی آرتی را با تاخیر ده ساله روبرو کرده است افزود: پیشنهادات تاکسیرانان با نظرسنجی از مردم ، کمک فراوانی به حل مشکلات به ویژه در این مسیر می کند.

افزایش سرعت رفت و آمد تاکسی ها با مشارکت پلیس راهور

نصرتی ادامه داد: به نظر می رسد که اگر در محورها تسهیلاتی به وجود آورده شود و سرعت رفت و آمد تاکسیرانان افزایش یابد بسیاری از دغدغه ها برطرف می شود.

وی افزود: این ‌مهم با مشارکت راهور محقق می شود و مشکلات حداقلی با پلیس راهور ، باقی نخواهد ماند.

خط ویژه تاکسی و ایستگاه های مناسب در دستور کار

شهردار رشت با بیان اینکه خط ویژه تاکسی و ایستگاه های مناسب در دستور کار قرار خواهد گرفت خاطر نشان کرد: برای افزایش تعرفه کرایه های تاکسی نیز باید برنامه ریزی شده تا به ارقام واقعی نزدیک شوند.

نصرتی همچنین تصریح کرد: امکانات ورزشی و سایر کلاس های آموزشی دیگر همچون آموزش زبان با هدف برخورد مطلوبتر با گردشگر نیز برنامه ریزی می شود.

وی با بیان اینکه اشتغال و رونق رشت به صنعت گردشگری وابسته است تصریح کرد: توجه نکردن همه جانبه به این صنعت ممکن است معیشت شهر را متزلزل کند.

شهردار رشت گفت: راهکار بینابینی وجود دارد تا یک عضو از تاکسیرانان به عنوان عضو مدعو درهیئت مدیره سازمان شهرداری ها حضور داشته باشد.

نصرتی اجرای ۲ طرح را از تاکسیرانان خواستار شد و گفت: طرح اولیه پیرامون چگونگی حل مشکلات ناوگان شهری از جانب تاکسیرانان و دیگری گزارش از مسافران تاکسی پیرامون توقع از شهرداری برای توسعه ناوگان حمل و نقل و تاکسی دورن شهری است.

(۰)(۰)



کد مطلب: 153062
تاریخ: ۲۳ آبان ۱۳۹۶

۱) نظراتی که موجب توهین، هتاکی و افترا نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی است منتشر نخواهد شد.
۲) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
مانی

واقعا سرمایه‌گذاری روی تاکسی و ایجاد خط ویژه تاکسی می‌تونه چاره مشکلات ترافیکی این شهر باشه؟ به جای اینکه به سمت بهبود وضعیت اتوبوسرانی باشیم می‌خوایم سرمایه بیشتری روی تاکسی تلف کنیم که خودشون معضل ترافیکی هستن! با این همه مسافرکش شخصی، سرمایه‌گذاری روی تاکسی باطل اندر باطل‌ه. حتی هر ایستگاه تاکسی رو که چند قدم خواستن جابجا کنن جواب نداد، چون مردم همون جای قبلی سوار شخصی‌ها می‌شدن و سر آخر تاکسیا برگشتن به جای قبلیشون. حالا خط ویژه تاکسی و غیره هم سرنوشت مشابه خواهد داشت. به خصوص با وضعیت نظارتی افتضاح پلیس راهور.
بهتره به جای این طرحا که آخرشم به جایی نمی‌رسن، بیشتر از هر چیزی به گسترش ناوگان اتوبوسرانی و ایجاد مسیرهای ویژه (مثلا در مسیر کمربندی فعلی که خیلی نیازش احساس می‌شه) پرداخته بشه و در کنارش نرخ‌کرایه تاکسی‌ها بالاتر بره تا اتوبوس جذابیت بیشتری برای مردم داشته باشه و از طرفی تاکسی‌دارها هم از افزایش تعداد اتوبوس‌ها ضرر نکنن.

(۰)(۰)

پاسخ

گزارش تصویری

گزارش تصویری مراسم تجلیل از کتابداران و ترویج گفتمان کتابخوانی در گیلان

گیل نگاه/امیرصالح غنجی: مراسم تجلیل از کتابداران و ترویج گفتمان کتابخوانی در گیلان با حضور جمعی از نویسندگان، مفاخر، هنرمندان، پژوهشگران و مدیران استان از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان برگزار شد.(مشروح گزارش را اینجا بخوانید)

گزارش تصویری مراسم تشییع پیکر دو شهید مدافع حرم در رشت

گیل نگاه/اشکان شعبانی: صبح امروز چهارشنبه اول آذرماه مراسم تشییع دو شهید مدافع حرم علیرضا نظری و بابک نوری با حضور جمع زیاد از مردم و مدیران از جمله مصطفی سالاری استاندار گیلان در رشت برگزار شد. این…

به روایت تصویر؛ یک روز در کنار باغداران کیوی در لنگرود

گیل نگاه/آدینه صالح نژاد:«کیوی» میوه بومی گیلان نیست اما چند سالی است که بخش زیادی از اراضی گیلان حاصلخیز را به خود اختصاص داده است. حالا خانواده‌های زیادی از شرق تا غرب گیلان چشم‌انتظار این درخت عجیب و…