بعد از ورزش قدرتی خوردن تخم مرغ کامل موثرتر است یا سفیده؟

گیل نگاه:  بررسی‌های اخیر نشان داد که خوردن تخم مرغ کامل بعد از ورزش استقامتی و قدرتی بیشتر از خوردن سفیده تخم مرغ به پرورش عضلات و ریکاوری آن‌ها کمک می‌کند.

به نقل از science daily، مطالعات منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه نشان داده است افرادی که بعد از ورزش استقامتی ۱۸ گرم پروتئین از کل تخم مرغ دریافت می‌کنند بیشتر از کسانی که تنها سفیده تخم مرغ را می‌خورند شاهد پرورش و ریکاوری عضلات خواهند بود.

افرادی که کل تخم مرغ را بعد از ورزش استقامتی و قدرتی می‌خورند ۴۰ درصد بیشتر شاهد پرورش عضلات خواهند بود.

بیشتر افرادی که پرورش اندام انجام می‌دهند. غالبا بعد از ورزش تخم مرغ مصرف می‌کنند اما زرده آن را دور می‌ریزند و تصور می‌کنند که پروتئین تخم مرغ تنها در سفیده آن است.

بررسی‌ها نشان داده که زرده تخم مرغ نیز حاوی پروتئین است. در زرده تخم‌مرغ ماده‌ای موجوداست که باعث می‌شود پروتئین موجود در تخم مرغ بهتر جذب عضلات شود.

این مطالعات بر روی ۱۰ مرد  انجام  شد.

زرده تخم مرغ حاوی ۱۸ گرم پروتئین و ۱۷ گرم چربی است و بسیاری از ورزشکاران برای دریافت نکردن چربی زرده را دور می‌ریزند اما خوردن تخم مرغ به صورت کامل تاثیر بیشتری در جذب پروتئین توسط عضلات دارد.

(۰)(۰)



کد مطلب: 160864
تاریخ: ۵ دی ۱۳۹۶

۱) نظراتی که موجب توهین، هتاکی و افترا نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی است منتشر نخواهد شد.
۲) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.

گزارش تصویری

گزارش تصویری دیدار جمعی از جوانان حامی دولت و نماینده ولی فقیه در گیلان

گیل نگاه/جواد میرحسینی: دیدار صمیمی و هم اندیشی جمعی از جوانان حامی دولت با آیت الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در گیلان صبح امروز برگزار شد. (گزارش مشروح)  

به روایت تصویر؛

آیین طشت گردانی شهرک تاریخی ماسوله

گیل نگاه/ بابک جدی: هرساله با فرارسیدن ماه محرم و در غروب پنجمین روز این ماه، آیین مذهبی طشت گردانی توسط اهالی محل کشه سر در شهرک تاریخی ماسوله برگزار میشود.  

گزارش تصویری نشست خبری سپاه قدس گیلان به مناسبت هفته دفاع مقدس

گیل نگاه/پویا بصیری: پیش از ظهر امروز نشست خبری سپاه قدس گیلان به مناسبت هفته دفاع مقدس در سالن جلسات حسینیه شاهد و ایثار و با حضور اصحاب رسانه یرگزار شد. '