مواد غذایی که نباید بعد از ورزش مصرف شوند

گیل نگاه: خوردن غذاهایی که نمک زیادی دارند بعد از ورزش مناسب نیست. برای تامین پتاسیم از دست رفته از مواد طبیعی مانند موز استفاده کنید و چیپس یا اسنک‌های پرنمک مصرف نکنید.
بعد از ورزش بدن نیاز به ریکاوری و جایگزین کردن انرژی دارد. بعضی مواد غذایی برای مصرف بعد از ورزش مناسب هستند اما مصرف برخی مواد غذایی اصلا توصیه نمی‌شود.
به گزارش ایسنا، خوردن برخی غذاها بعد از ورزش می‌تواند به بدن آسیب برساند. مواد غذایی که مصرف آن‌ها اصلا بعد از ورزش توصیه نمی‌شود عبارتند از:
۱- شیک‌های حاوی شکر و مواد قندی:
معمولا ورزشکاران بعد از ورزش شیک‌های پروتئینی مصرف می‌کنند. پودرهای پروتئینی که با آن‌ها این نوشیدنی‌ها تهیه می‌شود گاهی اوقات حاوی شکر هستند باید به این مسئله دقت کنید به نوشیدنی شکردار مصرف نکنید.
۲- مواد غذایی فراوری شده:
مواد انرژی‌زایی که فراوری شده‌اند را مصرف نکنید. سعی کنید میان وعده‌هایی که شیرینی، شکر تصفیه شده و شکر طبیعی زیاد به آن‌ها اضافه شده مصرف نکنید می‌توانید به جای آن موزف توت‌ها و مغزها را مصرف کنید.
۳- غذاهای حاوی کربوهیدرات کم:
همان طور که پروتئین مهم است مصرف کربوهیدرات نیز اهمیت دارد. خوردن کربوهیدرات باعث می‌شود که کلیکوژن مصرف شده جایگزین شود. موز، توت فرنگی، بلوبری و کیوی منابع خوب کربوهیدرات هستند بهتر است از این منابع کربوهیدرات طبیعی به جای پاستا و نان استفاده کنید.
۴- نوشیدنی‌های ورزشی:
خوردن هر روزه نوشیدنی‌های ورزشی برای ورزشکاران معمولی مناسب نیست. ورزشکاران خیلی حرفه‌ای مانند دوندگان ماراتن بهتر است از این نوشیدنی‌ها استفاده کنند. نوشیدنی‌های ورزشی شکر و مواد معدنی زیادی دارند. به جای این نوشیدنی‌ها آب، آب نارگیل و نوشیدنی‌های پروتئینی سالم مصرف کنید.
۵- غذاهای فرآوری شده پرنمک:
خوردن غذاهایی که نمک زیادی دارند بعد از ورزش مناسب نیست. برای تامین پتاسیم از دست رفته از مواد طبیعی مانند موز استفاده کنید و چیپس یا اسنک‌های پرنمک مصرف نکنید.
۶- غذاهای سرخ شده:
بعد از ورزش باید غذاهای سالم که مواد غذایی لازم بدن را تامین می‌کنندد مصرف کنید. غذاهایی که چربی زیادی دارند مناسب نیستند. به جای غذاهای سرخ شده غذای بخارپز شده یا کباب شده بخورید. سبزیجات گریل شده، سیب زمینی کباب شده و برنج بخارپز شده برای تامین انرژی بدن مناسب هستند.
۷- کافئین:
نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند قهوه قبل از ورزش برای بالا بردن انرژی خوب هستند اما بعد از ورزش بهتر است مصرف نشوند. کافئین ممکن است باعث کم شدن آب بدن می‌شود بنابراین برای تامین آب بدن از نوشیدنی‌های بدون کافئین استفاده کنید.
کافئین هرمون استرس را نیز ا فزایش می‌دهد. هرمون استرس زیاد باعث اختلال در سیستم قلبی – عروقی می‌شود و به سیستم ایمنی بدن آسیب می‌رساند.
۸- هیچ چیز نخوردن:
بهتر است بعد از ورزش حتما یک میان وعده داشته باشید و انرژی لازم را به بدن وارد کنید.
(۰)(۰)


کد مطلب: 196665
تاریخ: ۹ مرداد ۱۳۹۷

۱) نظراتی که موجب توهین، هتاکی و افترا نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی است منتشر نخواهد شد.
۲) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.

گزارش تصویری

گزارش تصویری کارگاه آشنایی با سواد مالی در رشت

گیل نگاه/پویا بصیری: کارگاه آموزش سواد مالی ویژه جوانان صبح امروز با مشارکت معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان و استانداری گیلان در مرکز اموزش و توسعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان برگزار شد.      …

گزارش تصویری اجرای تئاتر شازده کوچولو در مجموعه خاتم الانبیاء رشت

گیل نگاه/مائده سیدی: تئاتر شازده کوچولو  عصر امروز در سالن وارش خاتم الانبیاء رشت اجرا شد.                            

گزارش تصویری اختتامیه مرحله منطقه ای مناظره دانشجویان ایران با قهرمانی نماینده گیلان

گیل نگاه/مائده سیدی: مراسم اختتامیه مرحله منطقه ای هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان استان گیلان (منطقه شمال و شمال غرب کشور) با حضور رییس سازمان دانشجویان کشور، رییس دانشگاه پیام نور گیلان، رییس جهاد دانشگاهی گیلان، مشاور…