کاهش وزن و چربی سوزی موفق با ۶ صبحانه رژیمی

گیل نگاه: صبحانه یکی از مهم ترین وعده های غذایی است که اگر آن را درست انتخاب کنید می تواند باعث چربی سوزی و در نهایت کاهش وزن شود. در این مقاله به شما ۶ صبحانه برای کاهش وزن و چربی سوزی را معرفی می کنیم

صبحانه هایی برای کاهش وزن
عدم مصرف صبحانه موجب کند شدن آهنگ سوخت و ساز بدن خواهد شد و می تواند ذخیره و نگهداری چربی توسط بدن و پیرو آن افزایش وزن را موجب شود. زمانی که قصد دارید وزن خود را کاهش دهید، احتمالا به این فکر می کنید که غذا نخوردن بهترین راه حل محسوب می شود. اگر این گونه است، در اشتباه هستید. شما نباید هیچ یک از وعده های غذایی روزانه خود را نادیده بگیرید.

به گزارش “استپ تو هلث”، برای دستیابی به وزن و اندازه ایده آل، شما باید حداقل پنج بار در روز غذایی متعادل و سالم را مصرف کنید. از آنجایی که صبحانه نخستین وعده غذایی است که بدن پس از چند ساعت خواب دریافت می کند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. صبحانه می تواند انرژی مورد نیاز شما در ادامه روز را تامین کند. طی شب، سطوح قند خون افت می کند و بدن تهی و خسته از خواب بیدار می شود. از این رو، یک صبحانه خوب می تواند به حفظ سلامت بدن شما کمک کند.

انتخاب های خوب برای صبحانه به منظور تقویت سوخت و ساز بدن
خوردن صبحانه به تسریع سوخت و ساز بدن کمک می کند. از این طریق، شما چربی سوزیرا تجربه کرده و به طور طبیعی و سریع وزن کم می کنید. پس اگر در تلاش برای کاهش وزنخود هستید، نباید وعده غذایی صبحانه را نادیده بگیرید.

دلایل دیگری نیز وجود دارند که باید مد نظر قرار دهید:
عدم مصرف صبحانه موجب کند شدن آهنگ سوخت و ساز بدن خواهد شد و می تواند ذخیره و نگهدای چربی توسط بدن و پیرو آن افزایش وزن را موجب شود.

به طور مشابه، اگر مدت زمان زیادی در انتظار غذا خوردن باشید، واکنش بدن به انسولین افزایش خواهد یافت و موجب ذخیره چربی بیشتر و افزایش وزن می شود.

اگر صبحانه بخورید، در طول روز احساس اضطراب نخواهید داشت زیرا با احساس نیاز به غذا خوردن بیش از حد مواجه نخواهید شد. اگر صبحانه نخورید، در ادامه روز تمایل بیشتری به پرخوری خواهید داشت و ممکن است قادر به کنترل این شرایط نباشید. این می تواند به انتخاب تنقلات ناسالم منجر شود.

پروتئین بیشتر در صبحانه
صبحانه هایی که به کاهش وزن کمک می کنند باید حاوی هر سه درشت مغذی شامل کربوهیدارت، چربی و پروتئین باشند. پروتئین به احساس سیری برای مدت زمان طولانی‌تر کمک می کند.
یک صبحانه حاوی غلات یا نمونه هایی که تنها حاوی چربی و کربوهیدارت ها هستند، احساس سیری را برای مدت زمان کوتاه‌تری را به همراه دارند. از این رو، در ادامه روز ممکن است غذای بیشتری مصرف کنید.

اصول پایه برای یک صبحانه سالم
در ادامه با شش اصل پایه برای یک صبحانه سالم آشنا می شویم. آنها پیچیده نیستند، اما زمانی که قصد دارید در مدت زمانی کوتاه وزن کم کنید، ناامیدی ممکن است موجب اتخاذ تصمیم هایی بد شود.

حداقل ۸ گرم فیبر به صبحانه اضافه کنید. این وعده غذایی باید به شما در کاهش و نه افزایش وزن کمک کند. بر همین اساس، شما نیازمند انتخاب مواد غذایی حاوی فیبر هستید. از این طریق، تا زمان میان وعده یا وعده غذایی بعدی سیر خواهید بود. فیبر به آرامی گوارش می شود، از این رو، کمتر احساس نیاز به غذا خوردن در شما شکل می گیرد.

از مصرف کربوهیدارت های پالایش شده پرهیز کنید. شما می توانید غلات کامل را جایگزین غلات صبحانه (سریال) کنید، اما اگر قصد دارید به سرعت وزن کم کنید، فیبرهایی که از میوه ها سرچشمه می گیرند را انتخاب کنید.

شما باید صبحانه را حداکثر تا یک ساعت پس از بیدار شدن از خواب بخورید.

پروتئین باید سهم بیشتری در این وعده غذایی داشته باشد و سهم قند کم باشد.

صبحانه باید آغازی قدرتمند برای روز باشد، اما باید از پرخوری پرهیز کنید. این وعده غذایی باید حداکثر ۳۵۰ کالری داشته باشد.

همواره صبحانه بخورید و این وعده غذایی را جا نیندازید.
۶ صبحانه برای کاهش وزن
ترکیب صبحانه ای شماره ۱ برای کاهش وزن
۱ فنجان شیر بدون چربی
۱ لیوان آب پرتقال
دو برش نان غلات کامل به همراه مربای بدون قند
یک میوه: می تواند کیوی، هلو یا توت فرنگی باشد

ترکیب صبحانه ای شماره ۲ برای کاهش وزن
یک تخم مرغ نیمرو
ماست بدون چربی به همراه غلات کامل
یک میوه: سیب یا موز
۱ فنجان قهوه با شیر
۳ بیسکوئیت صبحانه به انتخاب خود

ترکیب صبحانه ای شماره ۳ برای کاهش وزن
نان تست غلات کامل با یک تخم مرغ آب پز
دانه های چیا
۱ فنجان قهوه با شیر بدون چربی

ترکیب صبحانه ای شماره ۴ برای کاهش وزن
یک تخم مرغ پخته
۱ برش آووکادو (۵۰ گرم)
دانه های چیا
۱ برش نان غلات کامل
گوجه فرنگی
نصف لیوان شیر بدون چربی

ترکیب صبحانه ای شماره ۵ برای کاهش وزن
۱ برش نان چاودار
۲ برش پنیر فاقد نمک (۴۰ گرم)
برگ های اسفناج
۱ فنجان هلو خرد شده
نصف لیوان شیر بدون چربی

ترکیب صبحانه ای شماره ۶ برای کاهش وزن
۱ فنجان چای فلفل کاین با عسل
یک برش نان غلات کامل
۱ تخم مرغ پخته
۱ برش ژامبون
آووکادوی خرد شده
۱ لیوان آب گریپ فروت

این نمونه ها می توانند شما را برای برنامه ریزی صبحانه هایی سالم راهنمایی کنند. اطمینان حاصل کنید که برنامه های شما حاوی مواد غذایی سرشار از فیبر و مواد مغذی دیگر باشند. شما می توانید جو دوسر، مغزهای خوراکی، و سبزیجات برگدار مانند اسفناج، کاهو و شاهی را نیز به برنامه های صبحانه خود اضافه کنید.

غذاهای مفید برای کاهش وزن
نان غلات کامل : فیبر موجود در این ماده غذایی انرژی زیاد و احساس سیری بلند مدت را ارائه می کند.

تخم مرغ : این ماده غذایی حاوی سطوح بالایی از پروتئین و چربی های سالم است که به عنوان یک منبع انرژی عمل می کنند.

میوه : میوه ها حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای آغاز پر انرژی روز هستند. افزون بر این، قندهای طبیعی موجود در آنها می توانند جایگزین خوراکی های شیرین ناسالم شوند.

گزینه های مختلف و البته خوشمزه ای برای وعده غذایی صبحانه که به کاهش وزن نیز کمک می کنند، وجود دارند. تنها به اندکی خلاقیت نیاز است تا برنامه های خوشمزه ای برای صبحانه خود تنظیم کنید. هدف نهایی این است که صرف صبحانه تجربه ای لذت بخش باشد زیرا روز خود را با آن آغاز می کنید.

(۰)(۰)


کد مطلب: 208958
تاریخ: ۱۱ مهر ۱۳۹۷

۱) نظراتی که موجب توهین، هتاکی و افترا نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی است منتشر نخواهد شد.
۲) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.

گزارش تصویری

گزارش تصویری آیین تودیع و معارفه مدیرکل فنی و حرفه ای گیلان

گیل نگاه/جواد میرحسینی:  آیین تودیع و معارفه مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان عصر امروز در رشت برگزار شد. (گزارش مشروح)

گزارش تصویری نشست شورای اداری گیلان با حضور معاون رئیس جمهور

گیل نگاه/ جواد میرحسینی:  نشست شورای اداری گیلان صبح امروز با حضور جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و مصطفی سالاری استاندار در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد.

گزارش تصویری دیدار سپیدرود رشت و ذوب آهن اصفهان

گیل نگاه/رضا احمدپور: تیم‌های سپیدرود و ذوب‌آهن عصر امروز در چارچوب هفته نهم لیگ برتر در ورزشگاه سردار جنگل رشت به مصاف هم رفتند. دیدار این دو تیم در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید.  این…