توصیه هایی برای فروش آنلاین

گیل نگاه/معراج مبرانیا
دکتری مدیریت کسب و کار

در دوران کنونی که اوضاع اقتصادی اکثریت افراد جامعه اوضاع بسامان و مطلوبی ندارد باید دنبال روش هایی برای افزایش درآمد بدون نیاز به سرمایه ای چندان زیاد گشت. در این یادداشت قصد داریم یکی از این روش ها را معرفی و راه های فعالیت در این حوزه را بیشتر بشناسیم.
بعد از اینکه یافتید توانایی تولید و عرضه چه محصولی را دارید باید یک وب سایت فروش آنلاین تهیه کنید. هزینه های اولیه ای که می بایست برای خرید دامنه، هاست و قالب در نظر بگیرید کمتر از ۱۰۰ هزار تومان است. اما باید برای انتخاب نام سایت فروشگاهتان وسواس به خرج دهید و نامی متناسب با نوع محصول و خدمات مورد ارائه را برگزنید.
حالا باید همنام فروشگاه و دامنه ای که خریدید صفحه ای در شبکه های مجازی بسازید. سعی کنید در تمام شبکه های اجتماعی حضور پر رنگ داشته باشید و همه جا با یک نام و مشخصات فعالیت کنید. یادتان باشد صفحات مجازی اصلا مکان مناسبی برای فروش محصولاتتان نیست. از شبکه های مجازی صرفا برای معرفی محصولاتتان استفاده کنید و کلیه درخواست ها و فروش ها را بصورت متمرکز در وب سایتتان انجام دهید. فروش اجناس در شبکه های اجتماعی همانند دست فروشی در بازار است و نمتوان بر روی آن حساب ویژه ای باز کرد.

برای پرداخت هایتان حتما از درگاه اینترنتی استفاده کنید و کمتر سمت کارت به کارت کردن و سایر روش های حضور بروید. اگر هم حجم تراکنش هایتان به قدری نیست که بانک ها درگاه در اختیاریتان قرار بدهند از شرکت های واسطه مطمئن استفاده کنید. این شرکت ها واسطه بین شما و بانک ها میشوند و درگاه پرداخت آنلاینی مشابه صفحات درگاه های بانکی در اختیارتان میگذارند.


برای سئو سایت برنامه داشته باشد. سئو چیست؟ سئوSEO مجموعه استراتژی ها و فعالیت هایی که در طراحی سایت، محتوای سایت و… مورد توجه قرار میگیرند تا در نتیجه موتورهای جستجو، سایت شما را در رتبه بالاتری قرار گیرد را سئو گویند. به بیان ساده تر کارهایی است که شما بر روی وب سایت خود انجام میدهد تا مصرف کننده با جستجو در مورد محصولی که شما تولید کننده آن هستید، به اولین سایت و تولید کننده ای که میرسد شما باشید را سئو گویند.

با مشتریان خود در ارتباط باشید. ارتباط دائم و موثر با مشتریان ضامن بقای شما در شرایط پر رقابت امروز است. یعنی راه هایی برای برقراری ارتباط مشتریان پیش بینی کنید. راه های ساده مانند اختصاص شماره تلفن، ایمیل، پشتیبانی های آنلاین و طراحی فرم ارتباط در سایت از جمله مسیرهای ارتباطی با مشتریان است. اما قسمتی مهمتر از امکان ایجاد ارتباط وجود دارد و آن پاسخگویی به مشتریان ااست که باعث موثر واقع شدن ارتباطات میشود. سعی کنید در ساعات کاری همیشه آنلاین باشید و هیچ درخواست، پیشنهاد، انتقاد و… را بیشتر از ۲۴ ساعت به حال خود رها نکنید و در ساعتی زودتری از آنچه ذکر شد به آنها پاسخ دهید.

 

گيل نگاه: انتشار اخبار و يادداشت های دريافتی به معنای تاييد محتوای آن نيست و صرفا جهت انجام رسالت مطبوعاتی و احترام به مخاطبان منتشر می‌شود.

 

(۰)(۰)


کد مطلب: 211493
تاریخ: ۲۵ مهر ۱۳۹۷

۱) نظراتی که موجب توهین، هتاکی و افترا نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی است منتشر نخواهد شد.
۲) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.

گزارش تصویری

گزارش تصویری کارگاه آشنایی با سواد مالی در رشت

گیل نگاه/پویا بصیری: کارگاه آموزش سواد مالی ویژه جوانان صبح امروز با مشارکت معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان و استانداری گیلان در مرکز اموزش و توسعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان برگزار شد.      …

گزارش تصویری اجرای تئاتر شازده کوچولو در مجموعه خاتم الانبیاء رشت

گیل نگاه/مائده سیدی: تئاتر شازده کوچولو  عصر امروز در سالن وارش خاتم الانبیاء رشت اجرا شد.                            

گزارش تصویری اختتامیه مرحله منطقه ای مناظره دانشجویان ایران با قهرمانی نماینده گیلان

گیل نگاه/مائده سیدی: مراسم اختتامیه مرحله منطقه ای هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان استان گیلان (منطقه شمال و شمال غرب کشور) با حضور رییس سازمان دانشجویان کشور، رییس دانشگاه پیام نور گیلان، رییس جهاد دانشگاهی گیلان، مشاور…