مردان با این روش‌ها از شر ریزش مو خلاص می‌شوند

گیل نگاه:ریزش مو، طاسی، و عقب رفتن خط رویش مو! این‌ها برای بسیاری از مردها یک بخش اجتناب‌ناپذیر از زندگی است.

در این میان، تغییر در رژیم غذایی، کاهش سطح استرس، و مراجعه به پزشک تنها برخی از گزینه‌ها برای پیشگیری از ریزش مو در مردان است. گزینه‌های بیشتر عبارت‌اند از:استفاده از مواد غذایی خاص: عادات صحیح غذا خوردن باعث ضخیم شدن موها و حفظ سلامت آن‌ها می‌شود. در این میان برخی از اقلام غذایی خاص مانند پروتئین بدون چربی موجود در ماهی، گوشت بدون چربی، سویا، آجیل و دانه‌ها که حاوی ویتامینE هستند و چربی‌های سالم بسته‌بندی‌شده حاوی امگا ۳ باعث حفظ سلامت موها می‌شوند. حتی ثابت‌شده که برخی از ادویه‌جات مانند دارچین باعث کمک به تامین اکسیژن لازم و مواد مغذی برای موها می‌شود.

 

هیدراته ماندن: حدود ۲۵ درصد از فولیکول‌های مو از آب ساخته‌شده و زمانی که بدن شما باکم آبی مواجه می‌شود، فولیکول‌های جدید ممکن است ضعیف شوند.

دریافت کافی ویتامین‌ها: بعد از استرس، ژنتیک و مسائل پزشکی خاص، کمبود ویتامین یکی از علل مهم ریزش مو در مردان است. برای کمک به جلوگیری از طاس شدن دریافت کافی ویتامین آ ضروری است. ویتامین آ در تنظیم سنتز اسید رتینوئیک در فولیکول‌های مو مفید است. ویتامین ب نیز به کاهش سطح استرس و جلوگیری از ریزش مو کمک می‌کند. این در حالی است که دریافت کافی ویتامینEبعلاوه ویتامین‌های دی و ث منجر به حفظ مواد مغذی لازم برای موها می‌شود.

اجتناب از سیگار: مردانی که سیگار می کشند، ریزش موی بیشتری در جلو و بالای سرشان دارند. محققان این نکته را ثابت کرده اند که سیگار کشیدن، جریان خون به فولیکول‌های مو را محدود می‌کند و این باعث می‌شود که فولیکول‌ ها از بین بروند.

مراجعه به متخصص پوست: شناسایی عوامل موثر در ریزش مو از جمله سابقه خانوادگی، اثرات جانبی برخی داروهاو … نیاز به مراجعه به متخصص پوست دارد. برخی داروها باعث ریزش مو می‌شوند. داروهای ضد انعقاد خون، پایین آورنده کلسترول، ضد افسردگی، ضد بارداری، یائسگی، داروهای غیر استروییدی و التهابی و آنتی بیوتیک ها از این دست هستند. این نوع ریزش مو البته معمولا پس از تمام شدن دوره داروهای تجویزی، متوقف می‌شود.

مدیریت استرس: سطوح بالایی از استرس می تواند منجر به شرایط خاص پزشکی از جمله تریکوتیلومانیا (تمایل به دستکاری موی سر)، و آلوپسی آره آتا ( حمله سیستم ایمنی بدن به فولیکولهای مو) شود.

دریافت خواب کافی: خواب شبانه کم موجب ریزش موها می‌شود. البته ساعت خواب هم بسیار مهم است و بهترین زمان خواب ساعت ۱۱ شب تا ۷ صبح است. در افرادی که مدت زیادی با کامپیوتر کار می ‌کنند یا شب کارند؛ روند ریزش مو بسیار سریع‌ تر است ولی با اصلاح زمان خواب این مشکل برطرف می‌شود.

ورزش منظم: تاثیر ورزش متعادل در جلوگیری از سفیدی و ریزش موها به اثبات رسیده است. ورزش حرفه‌ای و قهرمانی در زنان نتیجه‌ای برعکس دارد و ریزش مو را بیشتر می‌کند. بااین‌حال ورزش روزانه موجب ترشح هورمون اندورفین، کاهش استرس و جلوگیری از ریزش مو می‌شود.

(۰)(۰)


منبع: سلامت نیوز
کد مطلب: 81255
تاریخ: ۴ آذر ۱۳۹۵

۱) نظراتی که موجب توهین، هتاکی و افترا نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی است منتشر نخواهد شد.
۲) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.

گزارش تصویری

گزارش تصویری دیدار حامیان دولت و اعضای مجمع توسعه استان گیلان با سید حسن خمینی

گیل نگاه/مهدیه عطایی: جمعی از فعالین سیاسی و اجتماعی حامی دولت و اعضای مجمع توسعه استان گیلان عصر دیروز (پنج شنبه 5اسفند) با حضور در حسینیه جماران با آیت الله سید حسن خمینی یادگار بنیانگذار انقلاب اسلامی دیدار…

گزارش تصویری مراسم تودیع و معارفه بخشدار مرکزی لاهیجان

گیل نگاه/احسان حسن پور: جلسه معارفه بخشدار جدید مرکزی لاهیجان باحضور مدیران، اعضای شوراها و دهیاری های این شهرستان ظهر امروز(پنج شنبه 5 اسفند) برگزار شد. (گزارش مشروح)  

گزارش تصویری دیدار داماش و شهیدکریمی جویبار؛

رستگاری در دقیقه ۸۸ با گل مساوی در بندرعباس

گیل نگاه/ رضا احمدپور: در حساس ترین بازی هفته پایانی گروه ب لیگ دسته دو فوتبال کشور، از ساعت 14 امروز داماش گیلان در ورزشگاه عضدی رشت با حمایت بیش از 5هزار هوادار که باوجود پوشیده بودن بخشی…