مدیرکل راه و شهرسازی گیلان:
۱۳۹۴/۰۹/۲۳ ۱۷:۲۴ چاپ
گیل نگاه:مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: بالا بودن متوسط عمر ناوگان راهداری استان که به بیش از۲۰ سال می رسد، نگهداری آن ها را با هزینه زیادی مواجه کرده است. علی خاوری امروز در جلسه هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی گیلان با فرمانده انتظامی و پلیس راه استان گیلان که با هدف بررسی مسائل و مشکلات موجود و ارائه راهکار در راستای بهبود وضعیت ایمنی راه های برون شهری استان برگزار شد، با اشاره به گستردگی و توسعه راههای ارتباطی استان گفت: بیش از ۱۲ هزار کیلومتر راه همسنگ در استان موجود است که از نظر وسعت و پراکنش راه، ۵ برابر متوسط کشوری است و این امر نشان دهنده دسترسی بخش اعظم نقاط استان به راه های ارتباطی است. وی فرسودگی ماشین آلات راهداری را جزء مشکلات اساسی در بخش نگهداری راه عنوان کرد و افزود: بالا بودن متوسط عمر ناوگان راهداری که به بیش از۲۰ سال می رسد، نگهداری آن ها را با هزینه زیادی مواجه کرده است. ۲۷درصد اعتبارات استانی در بخش راهداری کاهش یافت مدیرکل راه و شهرسازی گیلان محدودیتهای اعتباری را از دیگر مشکلات راهداری دانست و خاطرنشان کرد: درسالجاری با کاهش ۲۷درصدی اعتبارات استانی روبرو هستیم این در حالیست که در نرم جهانی، ۲ تا ۶ درصد اعتبارات راه ها، صرف نگهداری آن می شود که با توجه به گستردگی راه ها رقم ناچیزی برای این امر اختصاص می یابد. خاوری علی خاوری افزود: علاوه براین طی چند سال اخیرهیچ هزینه ای برای نگهداری راههای فرعی در قانون بودجه کشور در نظر گرفته نمی شد اما در سالجاری با تلاش سازمان راهداری از محل اعتبارات ملی ۴۰ میلیارد ریال به این امر اختصاص یافت که بخشی از این اعتبار برای مرمت وروکش راههای فرعی استان اختصاص یافت. خاوری با اشاره به تعامل و همکاری مناسب بین دستگاههای متولی امر ایمنی در استان گفت: این تعامل نقش بسیار موثری در پیشبرد اهداف مورد نظر به ویژه ارتقاء ضریب ایمنی در سطح راه های استان و در نتیجه کاهش تصادفات رانندگی در راه های برون شهری داشته است. گیلان در اجرای فرایند مباحث ایمنی جزء استانهای مورد تقدیر بوده است وی افزود: خوشبختانه طی چند سال اخیر شاهد کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در سطح محورهای حوزه استحفاظی استان بوده ایم و علیرغم وجود مشکلات از نظر طول راه وتراکم فشرده جمعیتی در حاشیه راه ها، وجود تعاملات گسترده چند سال اخیر، هم از نظر کاهش تلفات جاده ای و هم در رتبه بندی کشوری بسیارکارا بوده، بطوریکه کمیسیون ایمنی راههای استان طی ۲ماه قبل به جهت پیگیری موضوعات و اجرای فرایند مباحث ایمنی جزء استانهای مورد تقدیر بوده است. مدیر کل راه و شهر سازی گیلان تصریح کرد: شبکه راههای روستایی از نظر طول، وسعت وجمعیت ساکن جزء۳ استانی بودیم که ایمن ترین راههای روستایی را داراست که این امر گویای همدلی و تعاملی است که در بین دستگاههای دست اندر کار وجود دارد، اگرچه رضایت بخش است اما امکان بهبود شرایط را داراست. حضور به موقع راهداران نقش موثری در کنترل شرایط دارد در ادامه این جلسه سردارمحمد رضا میر حیدری فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه نیازمند هماهنگی و همکاری بیش از پیش راهداری و پلیس راه هستیم، گفت: با توجه به در پیش بودن زمستان در سایه تعامل و هماهنگی بین دستگاه های دست اندرکار و برگزاری جلسات متعدد است که می توانیم در مواجهه با بحران زمستان، آمادگی کامل در حوزه های کاری مشترک داشته باشیم. وی با اشاره به اهمیت حضور راهداران در برقراری ایمنی راه ها تصریح کرد: حضور به موقع راهداران در شرایط بحرانی نقش موثری در بهبود و کنترل شرایط دارد که این امر در برف اخیر در برخی شهر ها به خوبی مشهود بود. وی تعریض محورهای پرتردد وکم عرض، رفع نقاط پرحادثه، هماهنگی بیشتر با اداره برق جهت روشنایی معابر و کاهش تلفات جانی عابرین پیاده را از مهم ترین اولویت هایی برشمرد که می تواند در بحث افزایش ایمنی وکاهش سوانح رانندگی، تاثیر به سزایی داشته باشد.

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code