گیل نگاه: رضا رسولی عصر امروز در گفتگویی به تغییر ملموس در حوزه ترافیکی شهری طی دوسال اخیر اشاره کرد و افزود: شهر رشت در حال رسیدن به یک بحران ترافیکی بوده و نیاز به یک رویکرد عملگرایانه داشته است و باید با کمی صبر و تحمل این دوره گذار را طی کرد. رسولی اقدامات اخیر شورا و شهرداری رشت را یک انقلاب ترافیکی دانست و اظهار داشت:  توسعه خطوط بی آر تی از یک خط به شش خط در شورای عالی ترافیک در حال بررسی است. وی افزود: در چند سال اخیر بازگشایی برخی از مسیر ها در بودجه شهرداری دیده شده بود که به دلیل تنگناهای مالی محقق نمی شد. بنابراین تصمیم گرفته شد با کاهش کریدور و استفاده از اتوبوس و یا تراموا که در مطالعات در حال بررسی است آن را محقق کنیم. این عضو شورا با تاکید بر هوشمند کردن شهر گفت: برای ایجاد رغبت برای مردم باید زیر ساخت های لازم را فراهم کنیم. با حرکت به سمت هوشمند کردن فرآیند ها در شهر شرایط به گونه ای رقم خواهد خورد تا به جای حرکت مردم به سوی خدمات و کالا، کالا و خدمات به سمت مردم حرکت کنند. وی ادامه داد: در همین راستا کارکروه بین سازمانی با عنوان شهر هوشمند ایجاد شده است که در آن مدیران شهرداری، اعضای شورای شهر، مدیران کل فناوری اطلاعات استان، فاوای استانداری و … حضور خواهند داشت و تصمیمات اجرایی در این کارگروه گرفته خواهد شد. رسولی در خصوص توسعه زیرساختی مربوط به پیاده روی و دوچرخه سواری اظهار داشت: شهر رشت شهری است که به لحاظ اقلیمی دارای پتانسیل پیاده روی است  و فاصله جمعیتی شمال و جنوب این شهر شاید کمتر از یک ساعت باشد اما متاسفانه ۰٫۲ درصد از سفرها به صورت پیاده است، در حالیکه در تهران این رقم به ۱٫۵ درصد می رسد که توجه به فرهنگسازی و لزوم ریشه یابی را نشان می دهد. عضو شورای شهر رشت  داشتن معابری صاف، زیبا، جذاب را از ملزومات پیاده روی دانست و گفت: بهسازی و بهبود معابر پیاده  به همین دلیل صورت گرفته است. وی افزود: در بحث زیرساخت های مربوط به عابر پیاده و فرهنگ سازی جهت ترغیب مردم برای پیاده روی کارکردهای گوناگونی در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری وجود دارد. رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه دوچرخه محوری از اولویت های سوم و چهارم این شوراست گفت: انتخاب مشاور برای طراحی و مطالعات در این زمینه در حال انجام است. وی افزود:  ارزش تاریخی زمین، حاصلخیز بودن و شرایط اقلیمی شهر رشت از محدودیت های ایجاد زیر ساخت برای این سیستم است البته این حرف به معنای غیر ممکن بودن آن نیست. وی در پایان با بیان اینکه ما نسبت به فرزندانمان مسئولیم گفت: اعتقاد دارم که باید دنیا را درست به نسل آینده تحویل دهیم و با نگاهی نرم افزارانه به دنبال توسعه متوازن و پایدار باشیم.
به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code