انتقاد شدید عضو شورای شهر رشت از عملکرد سازمان تاکسیرانی:
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۱۹:۰۱ چاپ
اختصاصی/به گزارش گیل نگاه: صبح امروز و در نود و ششمین جلسه علنی شورای شهر رشت، رضا رسولی ، عضو شورای اسلامی شهر رشت به شدت از عملکرد سازمان تاکسیرانی شهرداری رشت انتقاد کرد. وی با بیان اینکه رانندگان تاکسی  از شریف ترین و زحمتکش ترین اقشار جامعه هستند ، اظهار داشت: رانندگان تاکسی معتمد مردم  بوده و به نحوی حامی نوامیس جامعه هستند. به همین دلیل در شهر ها سازمان تاکسیرانی در راستای تامین منافع و دفاع از حقوق شهروندان وتاکسیداران و تاکسیرانان تاسیس شدند. اما  اخیراً برخی از اقدام ها در سازمان تاکسیرانی باعث نگرانی شده است. وی گفت: در اواخر سال گذشته در تعرفه بهای خدمات  پیشنهاد شده توسط شهرداری،  بابت حق شارژ تاکسی های بی سیم از سوی سازمان تاکسیرانی مبلغ 130  هزار تومان مطرح شد و حین دفاع مطرح نشد که کرایه بی سیم هم از این رانندگان دریافت می شود و این موضوع پس از مطرح شدن در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک در جلسه علنی شورا به مبلغ 120 هزار تومان  مصوب  شد. این در حالی است که علاوه بر این مبلغ، 50 هزار تومان هم به عنوان کرایه یا اقساط بی سیم در یافت می شود. یعنی جمعا 170 هزار تومان! در صورتی که بیسیم یک پدیده تکنولوژیک است و با گذشت زمان ارزشش را از دست می دهد و در صورت صحت این مساله تاکسیرانی هزینه تجهیزات مصرفی را از رانندگان می گیرد. عضو شورای اسلامی شهر رشت افزود: پس از تصویب بهای مذکور تعداد 120 نفر از رانندگان تاکسی بی سیم با امضای یک متن اعتراض خود را نسبت به مبلغ حق شارژ اعلام کردند. بنده با استعلام هایی که از چند شهر بزرگ کشور انجام دادم، حق شارژی که برای رانندگان تاکسی بی سیم رشت در نظر گفته شده است،  به لحاظ ریالی بسیار بیشتر و گاها چند برابر شهرهای بزرگ کشور است. وی گفت: سوال اینجاست که ما چه خدماتی در ازای این مبلغ هنگفت به ابن رانندگان ارائه می دهیم؟! بعد از یک سال که از واگذاری تاکسی بیسیم به تاکسیرانی می گذرد، هیچ اقدام رو به رشدی انجام نشده است. رسولی درباره برخی از بداخلاقی ها با رانندگان تاکسی بی سیم رشت، با پخش یک فایل صوتی حاوی توهین به یک راننده عنوان کرد: اپراتوری که به این راننده توهین می کند، هنوز توجیه نیست که حقوقش را از همین راننده میگیرد. وی با بیان اینکه در فقدان برنامه ریزی و ثبات در بهره برداری، هم رانندگان متضرر شده اند و هم تاکسیرانی، تصریح کرد: ذات عملکرد شهرداری در برخی موارد خدماتی است، نه اقتصادی، بنا بر این نباید فشار ناشی از ضعف مدیریت تاکسیرانی و سیستم بهره بردار به رانندگان تحمیل شود. وی با انتقاد از بهره کشی از رانندگان با این توجیه که تاکسی بیسیم 133 سود ده نیست ، عنوان کرد:حق نداریم هزینه سو مدیریتمان را از سفره تاکسیرانان کسر کنیم. وی تصریح کرد: در حق این افراد اجحاف پیچیده و ریشه داری انجام می شود که باید هر چه سریع تر برطرف شود. وی افزود: پیشنهاد خود را برای حفظ حقوق این افراد به آقای شهردار ارائه نمودم. بهره برداری از تاکسی بیسیم به یک تعاونی متشکل از 51 درصد سهام  شهرداری و 49 درصد افراد ذینفع در 133 واگذار شود تا دیگر شاهد چنین آشفتگی های نگران کننده نباشیم. رسولی همچنین به موارد متعددی از ضعف تاکسیرانی در مدیریت 133  اشاره کرد و گفت: برای مثال اخیرا نامه ای دیدم که در آن پیمانکار تامین اپراتور 133 به مدیر عامل سازمان متذکر شده که مدیر تاکسی بیسیم که پرسنل شهرداری بوده و حکم مدیر عامل را دارد، حق ندارد وارد سایت شود! یا مدیر عامل سازمان طی نامه ای به سرپرستی بانک صادرات استان، به علت تغییر محل استقرار سازمان به بلوار چمران، قرارداد تامین خودرو با این بانک را لغو کرده و چندین راننده را بیکار کرده است!!!  این چه طرز مدیریت است؟! عضو شورای اسلامی شهر رشت ، ضمن تشکر از حسن تدبیر آقای مهندس شعبانپور، معاون محترم امور عمرانی استاندار و رییس شورای سازمان تاکسیرانی و همچنین خانم مهندس میرسیدی، مدیر کل امور شهری استانداری جهت تشکیل فوق العاده جلسه شورای سازمان و رسیدگی این مسائل در روز یکشنبه تقدیر کرد و افزود: البته نمی توان با نگاه احساسی و لحظه ای با موضوع مذکور برخورد کرد  و می بایست با تصمیمات سازنده و اساسی مشکلات این قشر پرتلاش ریشه یابی و در میان مدت برطرف شود.
به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code