گیل نگاه: در پی حساسیت افکار عمومی نسبت به خبر تعطیلی کارخانه ارج - که خوشبختانه بعدا تکذیب شد- و نیز شایعاتی درباره برندی دیگر جا دارد که به برندهای ملی قبل از مرگ آنان توجه کنیم و همان گونه که از تعطیلی یا تهدید یک برند انتقاد می کنیم یا مرثیه می سراییم هنگام فعالیت نیز باید آنان را در نظر داشت. با همین نگاه و به رغم ملاحظاتی که در نقل کامل اخباری که سوگیری های تبلیغاتی (در قالب خبر و نه رپرتاژ آگهی) دارد خبر دریافتی از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری را عینا نقل می کند: مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی ملی حضور کفش ملی در بازار کشور را سبب تعادل قیمت و جلوگیری از قاچاق کفش عنوان کرد. منوچهر صالحی گفت: بعد  سه مسأله راهبردی را موردتوجه ویژه قرارداد. اول اینکه، مردم با کفش ملی قهر کرده بودند، دوم اینکه تلاش شده تا کیفیت کالاهای عرضه شده به بازار بالاتر برود و سومین مسأله کاهش قیمت و ارائه کالای کیفی قابل صدور است. وی بابیان اینکه کفش ملی برای گروه صنعتی ملی شخصیت، برای تولیدکنندگان عزت و برای خریداران احترام ایجاد کرده است،گفت: کفش ملی تا پیش ازاین و در دوره های گذشته، برای سود بیشتر به ذینفعان و سهامداران خود، قیمت نامتعارف را برای کفش تعریف کرده بود که ما در دوره مدیریت جدید، همان نوع کفش عرضه شده را ضمن کیفی تر کردن باقیمت کمتری عرضه کردیم، که این موضوع سبب شد تا سود ما پایین تر بیاید اما در یک سال گذشته ۲۷۰ هزار نفر به خریداران کفش ملی اضافه شدند. وی تاکید کرد: وقتی کفش ملی حضور دارد وزنده است پیش آهنگ تولید ملی است و حضور کفش ملی سبب شده است تا قیمت کفش در بازار به نوعی در یک حالت تعادی قرار بگیرد. ضمن اینکه با کمک به تولید داخلی، از ورود کفش قاچاق به دلیل قیمت مناسب کفش داخلی جلوگیری شد. مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی ملی بابیان اینکه حداقل ۱۰ کارخانه بزرگ تولید کفش انبوه وجود دارد که کفش هایشان برای کفش ملی تولید می شود، تصریح کرد: کفش های تولیدی این کارخانه ها باقیمت مناسب تولید می شود و بیش از هشت هزار نفر نیرو در این کارخانه ها مشغول به کار هستند. وی گروه صنعتی طلوع پیام ایرانیان، تولید شیما، نهرین، البرز، بهشتیان، تولیدی تچرز و بزرگ ترین اتحادیه کفش تبریز را ازجمله تولیدکنندگان کفش برای کفش ملی برشمرد. وی یادآور شد: این نوع فعالیت ها ضمن جلوگیری از ورود قاچاق، از عرضه کالا یا فعالیت شرکت های کاغذی که وجود خارجی ندارند اما سودهای کلانی می برند نیز جلوگیری می کند. همچنین وجود کفش ملی مانع از توزیع کفش های بی کیفیت در بازار می شود و عملا کفش های بی کیفیت در کشور تولید نمی شود. صالحی در ادامه گفت: ارتقای وضعیت و کیفیت کفش ملی در این دوره سبب شده است بسیاری از سازمان های دولتی نسبت به خرید کفش های کارکنانشان از این مجموعه ی اقدام کنند. وی تعداد کارکنان گروه صنعتی کفش ملی را ۷۴۰ نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد کارکنان در کنار نیروهای خدماتی و فروشندگان کفش ملی در کشور به یک هزار و ۵۰۰ نفر می رسند. صالحی با اشاره به برنامه های کفش ملی برای سال جاری و سال های آینده اظهار داشت: مهم ترین برنامه ما راه اندازی کارخانه بسیار شیک و مدرن تولید کفش برای خانم های ۱۴ تا ۳۲ سال است، همچنین تصمیم داریم تا در روز میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) پای تک تک نمایندگان مجلس را مزین به کفش ملی کنیم. مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی ملی به نگارش نامه ای به رهبر معظم انقلاب اشاره و بیان کرد: در این نامه که در قالب چهاربند تنظیم شده بود، ضمن تشریح فعالیت های گروه صنعتی ملی، از ایشان درخواست کردیم تا یک جفت کفش معظم له به موزه کفش ملی به عنوان سمبل این موزه، اهدا شود. وی به شعار کفش ملی نیز اشاره کرد و افزود: از قدیم مردم به هم می گفتند که پا در کفش ما نکنید، اما ما می گوییم که «پا در کفش ملی بکنید.»
به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code